Saturday 14 September 2013

Dia Seorang Tok

Assalamualaikum.

Dulu...aku pernah berubah mood hanya krn mama ajak balik kmpung..
Dulu...aku pernah rasa nak balik KL dan2 tu gak bila kena marah dgn Tok..
Dulu..itu kisah dulu..
Ya..dulu..

Sekarang..aku rasa sayanggg dengan Tok..
Sekarang..Tok mampu membuat aku tersenyum..
Sekarang..Tok mampu menceriakn hari aku..
Sekarang..aku rasa Tok adalah sebahagian dr hidup aku..

Dari hari ke hari, aku rasa mkin dekat dgn Tok. Tambah2 bila Tok slalu duduk umah aku.
Tok, kakak sayang Tok!


Lebih krg 2 mggu yg lalu, ayah ade suruh aku belajar utk REDHA dlm hidup ni.
Ya..aku sedang cuba 'meredhakan' diri dgn apa sahaja yg berlaku..
Senyum di luar itu mudah..Senyum di dalam itu payah..

Ya Mujib, Kau tempatknlah roh Tok dalam kalangan mereka yg Kau redhai...yang Kau beri nikmat..
Terima kasih Ya Allah krn Kau kurangkn penderitaan Tok. Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment